joi, 2 aprilie 2020

Elucubrație 64- Draga omule

Lasă-mă să îți omor măcar o clipă,

Dar lasă-mă să o omor cum vreau eu!
Lasă-mă să o sărut din primul moment,
Să râd și să plâng la un pahar de vin
Sau două sau trei sticle.
Lasă-mă să o privesc în ochi
Până când încep din nou să plâng.
Lasă-mă, lasă-mă să-i povestesc
O oră despre trecut, o oră despre viitor
Și o noapte întreagă despre splendoarea ei
De acum.
Lasă-mă să cânt cu ea,
Să compun,
Să mă descompun
O zi întreagă.
Și la final,
Lasă-mă să mă otrăvesc
Și să mă sărut cu ea
Fără să deschid ochii
Nici măcar pentru o clipă.
Să ne sfâșiem buzele
Și cuvintele
Și pielea
Și ființa.
Lasă-mă să mă arunc fatal cu ea 
În lacul de sânge trandafiriu
Înghețat!
Căci ce-i trebuie omului
Mai mult de-o clipă de absolut
Înainte de moarte?
***
Aș putea să mor liniștit după.
Căci aș vedea din nou, puternic,
Clar, total și imediat
Cât de sterilă e pasiunea,
Cât de profană e orbirea voită,
Cât de murdare sunt treptele
Pe care alesesem să le ling
Ca să le curăț în zadar de praful
Deșertăciunii!
O clipă îmi mai trebuie doar
Ca să mă redau mie însumi,
Ca să nimicesc, să șterg, să ard
Toată moartea protectoarei
Nepăsări.
Să pot reînvia...
Știi tu...
De fapt, nu cred că știi.
“Ca pasărea Phoenix”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru orice fel de impresii, vă rog să respectați regulile decenței.